torsdag den 21. februar 2013

Stilhed for at koble af

Engang så jeg meget TV, når jeg skulle slappe af og koble af. Så kunne jeg ligge en hel dag og glo TV. Det fik mig væk fra mine tanker. Så var jeg fri for at blive påvirket af negative tanker eller tankemylder.

Nu kan jeg slet ikke bruge TV på samme måde. Nu har jeg brug for stilhed for at slappe af og koble af. Da jeg lærte at meditere, begyndte jeg at kunne nyde min egen tilstedeværelse, tanker og følelser, hvor jeg førhen prøvede at være optaget, så jeg ikke skulle forholde mig til mig selv.

Det er lidt sjovt, hvordan man kan forandre sig. Det er ikke sket på en uge men på 3-4 år. Stadig tænker jeg automatisk at jeg da skal se TV for at slappe af eller falde i søvn og gør det så. Men jeg mærker hurtigt at det ikke virker. Vanerne er der bare stadig, selv om mine handlemøstre er ændret.


Med stilhed mener jeg at sidde i sofaen i stuen og bare lytte til ingenting. At stå og se ud af vinduet på træerne. At gå en tur når det er mørkt og se på stjerner. At gå en tur i naturen og se på træer, sten og alle de ting som bare står og ikke forandrer sig.Det giver mig en utrolig frihed og energi.

Meditation giver det samme. Desværre er jeg bare for dårlig til at få det gjort. Ved at det hjælper mig helt vildt til at mærke mig selv og få det godt, så hvorfor gør jeg det så ikke bare?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar